Lze snížit (zrušit) poplatky za vedení účtu u své banky?

Nedávno jsem psal o možnosti převést svůj běžný účet k jiné nízko nákladové bance. Děkuji za reakce těch, kteří mi poděkovali za to, že jsem jim dal impuls k tomu, že svůj účet převedli. Někteří tak ušetřili stokoruny, někteří více než tisíc korun ročně. Jistě záleží i na tom, zda třeba od té banky nečerpají hypotéku a běžný účet je podmínkou hypotéky, dále na tom, kterých služeb využívají a které služby jsou pro ně zbytečné. Každá banka má trochu jiné podmínky nastavené s běžným účtem a je třeba je podrobně prostudovat před vlastním rozhodnutím. Ozvali se ale i další lidé, kteří říkali, my bychom raději zůstali u své banky, jsme u ní 25 let, jen kdyby nám snížila poplatky. Existuje nějaký způsob jak toho dosáhnout? Existuje.  Zatím se to podařilo u 95% lidí, kteří to zkusili. V tom případě, který nebyl úspěšný, to pravděpodobně zavinil jiný postup, nežli doporučený…

Jak na to?

Na našem trhu jsou banky, které poskytují účty zdarma. Namátkou můžeme jmenovat FIO banku, mBank, či Equa banku.

Velké banky se dnes již snaží udržet své stávající zákazníky a je celkem běžné, že mají kromě oficiálních ceníků také nabídky pro klienty, kteří chtějí odejít právě k těmto bez poplatkovým bankám.

Dostat se k výhodnějším poplatkům je velmi jednoduché, ale většina lidí o tom neví. Stačí oslovit osobně Vaši banku s tím, že si chcete zřídit účet bez poplatků u jiné banky. Zároveň se zeptejte, jestli Vám jsou schopni nabídnout podobné poplatky jako má např. FIO banka.

Ve většině případů už tento postup vede k tomu, že Vám banka vyjde vstříc a bez nutnosti měnit banku budete mít nižší, nebo nulové poplatky.

Pokud by tento postup nestačil, udělejte totéž písemně emailem. Zároveň požádejte o využití Kodexu mobility a v emailové zprávě se zeptejte, jestli Vám pomohou do nové banky převést Vaše trvalé příkazy.

Co na to říkáte?

Stojí Vám několik set ročně za návštěvu banky?

———————————————————————————————————————————————-

Jak to funguje?

Pět kroků ke snížení poplatků

1.Od té doby, co se na trhu objevily banky bez poplatků, si začaly velké banky více uvědomovat, že získat nového klienta je mnohem těžší, než udržet stávajícího. V každé velké bance proto mají retenční (zvýhodněné) ceny, retenční oddělení a retenční procesy.

2.Přijít do banky a říct si rovnou o slevu moc nefunguje. Co ale funguje, je nechat bankéře spustit retenční proces. Zkrátka vyslat jasný signál, že chcete odejít. A takovým jasným signálem může být to, že chcete využít Kodexu mobility a přenést trvalé příkazy do jiné banky. Kodex i seznam bank, které k němu přistupují,2 si můžete prohlédnout v tomto odkazu:

https://www.czechba.cz/cs/aktivity/kodex-mobility-klientu

3.Důležité také je, jak odpovědět na dotaz, kam chcete přejít. Musí to být některá z bez poplatkových bank.

4.Pak už jde zpravidla vše velmi snadno. Velké banky mají pro bankéře zpracovaný postup, podle kterého mají postupovat. Výsledkem je nabídka nižšího, nebo nulového poplatku, když zůstanete.

5.Pokud by se stalo, že bankéř výjimečně nezabere, možná má jen špatný den. V takovém případě většinou báječně funguje tento postup. Zeptejte se ho, kdo je jeho šéf a jestli by Vám na něj nedal email nebo telefon. Ujistěte ho, že se chcete jeho šéfa jenom zeptat na to, jaké možnosti nabízí retenční oddělení jejich banky. Většinou si bankéř najednou vzpomene, že by mohl ještě něco vyzkoušet. A ono se to nejednou povede…